czwartek, 14 listopada 2013

Giovanni Casanova - "Pamiętniki"

Kto nie słyszał o słynnym Casanovie? Jestem pewna, że każdemu to nazwisko obiło się o uszy. Gdy zauważyłam książkę „Pamiętniki” pomyślałam: „Casanova” był amantem i awanturnikiem, ale co dokładnie takiego robił?”


„Pamiętniki”  to opis podróży Casanovy po całej Europie. Jego rozterki miłosne. Dzięki tej książce możemy dowiedzieć się jakim naprawdę był człowiekiem. Poznajemy jego tradycję i styl życia. Oczywiście, lubił młode, powabne kobiety, a czasem dopiero dorastające dziewczyny, ale to nie wszystko. Casanova był naprawdę zdolny do pokochania kobiety. Nawet więcej. Pokochał kobietę, jednak małżeństwo nie było dla niego. Zawsze miał wybór i zawsze pozwalał odejść ukochanej.


„Pamiętniki”, które ja czytałam były bardzo skróconą formą. Wybrane opowiadania spośród 15 tomów pełnych przygód i rozterek sławnego amanta zamieszczone w jednym, małym tomiku. Książkę czytałam z wielkim skupieniem, żeby jak najwięcej zapamiętać i wczuć się w czasy, w których żył Giovanni. Nie było łatwo tak przewertować pamiętnika i koniec. Ze względu na język, którym posługiwano się tamtych czasach, trzeba czytać w pełnym skupieniu.

1 komentarz:

  1. oj Casanova, sama z chęcią przeczytam, jedynie kiedyś oglądałam film o Casanovie, ale książka o co innego. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń