wtorek, 10 czerwca 2014

Kathy Reichs - "Kości pająka"

Miałam ogromną ochotę na moją ulubioną autorkę, Kathy Reichs. Moja zachcianka została zaspokojona. Jestem po Starożytnych kościach i muszę stwierdzić, że bardzo mi się podobała.



W 1968 roku w Wietnamie doszło do katastrofy śmigłowca wojskowego. Jedną z zidentyfikowanych ofiary był John Lowery. Czterdzieści lat później w Quebecu w Kanadzie zostają znalezione zwłoki topielca. Ofiara zmarła podczas dziwnych praktyk seksualnych. Do denata przyjeżdża Temperance Brannan. Co dziwne, martwy mężczyzna zostaje zidentyfikowany jako John Lowery. Pytanie rodzi się samo: jak ktoś może umrzeć dwa razy? Pomylono się teraz czy w latach sześćdziesiątych?

W niedługim czasie doktor Brennan dostaje wiadomość, że jest kolejna ofiara, która uważana jest za... Johna Lowery'ego. Coś tu się dzieje dziwnego. Tempe, żeby wyjaśnić całą zagmatwaną sprawę wyrusza na Hawaje.



Chciałabym się tam znaleźć 
"Hawaje leżą nieopodal równika, dlatego pogoda jest tu mało zróżnicowana. Słońce, temperatury dochodzące maksymalnie do dwudziestu sześciu stopni, czasem ledwie zauważalny popołudniowy deszczyk. Słowem - raj."


"Miasto skąpane w ciepłych, szafranowych odcieniach wczesnego wieczoru. Powietrze pachniało morzem i rozgrzanymi kamieniami, z nutką hibiskusa i mięsa z grilla." 

Jak wspomniałam wyżej, książka bardzo mi się podobała. Dodatkowym plusem jest fakt, że praktycznie cała akcja, prócz początku, dzieje się na Hawajach. Przy pogodzie, która nam towarzyszy, bardzo przyjemnie czytało się o gorącym piasku, szumiącej wodzie i typowym hawajskim klimacie. W powieści jest wiele wątków, postaci i czytając niezbyt dokładnie, "na szybko" można się bardzo łatwo pogubić. Jak zwykle, oprócz ciekawej, wciągającej fabuły, możemy również przeczytać wątki bardziej specjalistyczne, które bardzo lubię i ich wyczekuję, np. o chimerze, o której pierwszy raz słyszę i nawet nie miałam pojęcia, że taka "dolegliwość" istnieje oraz co się dzieje z naszym ciałem kiedy złożą nas do grobu. :)

Mam nadzieję, że pogoda jaka jest za oknem będzie nam jeszcze baardzoo długo towarzyszyć. Jak ja lubię lato! 

1 komentarz:

  1. Kathy Reichs to autorka, którą mam w planach :-) Cieszę się więc, że jej książki okazują się tak udane :-)

    OdpowiedzUsuń