wtorek, 21 stycznia 2014

LBA :)

W ostatnim czasie zostałam nominowana przez Magdę do pewnej zabawy, wiec pomyślałam, że spróbuje.

Zasady zabawy:
-należy odpowiedzieć na 10 pytań zadanych przez nominującego.
-wymyślić własne 10 pytań.
-nominować kolejne 11 osób, ale pomijając osobę, która nas nominowała.

Moje odpowiedzi:


Jaka jest ulubiona książka i dlaczego akurat ta?
Dużo mam swoich ulubionych książek, ale gdybym miała wskazać jedną jedyną to myślę, że byłaby to Stażystka Mimi Alford. Bardzo lubię kiedy akcja książek dzieje się w latach 50. lub 60. XX wieku. Mają one taki klimat, który podoba mi się. Dodatkowo jest o JFK, który mnie zainteresował kiedy czytałam biografię Marilyn Monroe. Lubię czytać o takich grzeszkach sławnych ludzi. ;)

Jakich autorów książki czytasz?
Na moich półkach znajdują się głównie kryminały i sensacja, ale powoli romanse i obyczajówka zaczyna dorównywać. Autorzy to głównie Phillip Margolin, James Patterson, Tess Gerritsen, Agata Christie, Kathy Reichs i Nicholas Sparks.

Jaki gatunek literatury preferujesz?
patrz: pytanie 3 :)

Kiedy zaczęłaś czytać książki?
Właściwie to nie tak dawno. Moja miłość do książek tak na dobre zaczęła się 2,5 roku temu kiedy nad morzem odkryłam punkty taniej książki i trafiłam na Kathy Reichs ;)

Kto zachęcił Cię do czytania?
Od zawsze mama próbowała zachęcić mnie do czytania. Ja nigdy nie byłam molem książkowym. I po długich latach udało się jej kiedy nam morzem kupiła mi powieść Stephena Kinga i Kathy Reichs ;)

Na co zwracasz uwagę wybierając książkę?
Pewnie dużo osób pomyśli, że jestem dziwna, ale dużą rolę przy kupnie książki odgrywa okładka. Nie wiem na czym to polega, ale jeżeli czytam książkę z ciekawą okładką, od razu lepiej mogę to sobie wszystko wyobrazić, a poza tym lubię kiedy na półce stoją powieści z ładnymi okładkami. Wiele osób uważa tak jak ja, jednak mało się do tego przyzna nie chcąc być źle zrozumianym, ale w księgarni jednak każdy spojrzy najpierw na okładkę i to własnie ona przykuwa pierw uwagę a później dopiero opis.

Posiadasz taką książkę, do której często zaglądasz?
Hmm... Marilyn, ostatnie seanse ;)

Jaką książkę poleciłabyś osobie, która nie czyta, a chcesz, aby zaczęła?
Trudne pytanie. Nie mam pojęcia ;) To co mnie może się wydać wspaniałe innej osobie nie koniecznie. Jednak gdyby ktoś nalegał to Miesiąc miodowy Jamesa Pattersona.

Zdarzyło Ci się odrzucić książkę w połowie czytania i jaka to była książka?
Zdarzyło mi się i to aż dwa razy! Pierwsza z nich to Wichrowe wzgórza. Chyba miałam za wielkie wymagania co do książki. Czegoś innego się spodziewałam, jednak we ferie chcę jej dać drugą szansę ;) Zobaczymy co z tego wyjdzie. Druga to Dziewczyna, która igrała z ogniem. Nie wiem, nie przypadła mi do gustu, ale konkretnego powodu nie potrafię podać. Po prostu nie ;)

Moje pytania:
1) Czy lubisz książki kupować w większych księgarniach typu Empik, Matras, czy raczej w małych, osiedlowych księgarenkach i dlaczego? 
2) Wolisz kupować czy wypożyczać książki?
3) Gdybyś miała okazję "wejść" do książki i wcielić się w jakąś postać, jaka to byłaby książka i postać, i dlaczego?
4) Twój ulubiony autor/autorka?
5) Jeżeli jest książka i na jej podstawie ekranizacja, co wolisz zrobić najpierw: przeczytać książkę czy obejrzeć film?
6) Jak sądzisz, lektury w szkole są dobrze czy źle dobrane i dlaczego?
7) Jakie książki poleciłabyś?
8) Jakie jest Twoje ulubione miejsce do czytania?
9) Wolisz twarde czy miękkie okładki i dlaczego?
10) Lubisz czytać klasykę czy raczej współcześniejsze powieści?


Nominowani:


Franca
Izabela
Jeannette
Joanna
Anetapzn
Sara
Ania
Scathach
toska82
Katarzyna

Nominowałam 10 osób, więc jeżeli ktoś chciałby wziąć udział w zabawie to serdecznie zapraszam! ;)

Dziękuję Madziu! ;)


3 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję, że odpowiedziałaś na moje pytania : )
    Szczerze mówiąc ja również czasem zwracam uwagę najpierw na okładkę, a dopiero czytam opis ; D
    Pozdrawiam :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Uff, w końcu mam trochę czasu :) Odpowiem tutaj, ponieważ na moim blogu ukazał się już zbiorczy post z większością nominacji :) Dziękuję bardzo za nominowanie mnie!

    1) Czy lubisz książki kupować w większych księgarniach typu Empik, Matras, czy raczej w małych, osiedlowych księgarenkach i dlaczego?
    Najczęściej zamawiam książki przez stronę internetową matrasa i odbieram sobie w galerii, którą mam 10 minut drogi od mieszkania :) Tak mi wygodniej.
    2) Wolisz kupować czy wypożyczać książki?
    Lubie i to, i to. Nie stać mnie na to, żeby kupować tyle książek miesięcznie, ile wypożyczam z biblioteki... :) Bo do niej chodzę praktycznie, co tydzień, góra dwa i wypożyczam po trzy tytuły. Poza tym biblioteka ma swój urok, a moje półki się kończą :D
    3) Gdybyś miała okazję "wejść" do książki i wcielić się w jakąś postać, jaka to byłaby książka i postać, i dlaczego?
    Wolę żyć w realnym świecie, ale gdybym miała wybierać to padłoby chyba na "Intruza" jako Wagabunda :)
    4) Twój ulubiony autor/autorka?
    Mam ich dużo, ale ponad wszystko uwielbiam Schmitta.
    5) Jeżeli jest książka i na jej podstawie ekranizacja, co wolisz zrobić najpierw: przeczytać książkę czy obejrzeć film?
    Zdecydowanie przeczytać książkę. Choć czasem dopiero po obejrzeniu filmu okazuje się, że jest książka i wtedy bardzo rzadko po nią sięgam.
    6) Jak sądzisz, lektury w szkole są dobrze czy źle dobrane i dlaczego?
    Według mnie są dobrze dobrane, może dlatego, bo ja lubiłam je czytać i ciekawiły mnie, zwłaszcza te w trzeciej liceum, które traktowały o wojnie.
    7) Jakie książki poleciłabyś?
    Wszystkie, które zrecenzowałam na blogu :D
    8) Jakie jest Twoje ulubione miejsce do czytania?
    Łóżko :D
    9) Wolisz twarde czy miękkie okładki i dlaczego?
    Nie zwracam na to uwagi :)
    10) Lubisz czytać klasykę czy raczej współcześniejsze powieści?
    Klasykę znam w większości i lubię, ale nie da się jej czytać ciągle. Powieści współczesne kradną serce każdego, także i moje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, że odpowiedziałaś na moje pytania :) "Intruza" nie czytałam, ale może się na nią skuszę ;)

      Usuń