niedziela, 27 października 2013

Agata Christie - "Samotny dom"

„Samotny dom” to książka Christie, którą przeczytałam jako pierwszą i chyba dzięki niej sięgnęłam po inne powieści autorki.

Herkules Poirot wraz ze swoim przyjacielem, Hastingsiem, wypoczywają w St. Loo w Anglii. Detektyw zamierza wreszcie przejść na emeryturę po wielu latach pracy, jednak czy można wypocząć kiedy w pobliżu grasuje morderca?
Herkules poznaje pannę Nick Buckley, która jest właścicielką starej posiadłości, tytułowego Samotnego Domu. Zwierza się detektywowi, jakie w ostatnim czasie czyhały na nią niebezpieczeństwa. Gdy w obecności Belga, panna Buckley doznaje nieszczęśliwego wypadku, postanawia on przyjrzeć się sprawie. Herkules Poirot posługuje się staroświeckimi metodami w poszukiwaniu niedoszłego mordercy. Jednak w połączeniu z młodym umysłem przyjaciela nigdy nie zawodzą.

Książki Agaty Christie czyta się po prostu znakomicie. Intryga, tropy, morderstwa, wyraziste postacie – to wszystko składa się na świetny kryminał. Moim celem jest przeczytać wszystkie książki autorki oraz je kolekcjonować. Moje wymagania co do okładek są duże, ale nie mam nadzieję, że w końcu mi się uda.

1 komentarz:

  1. Niedawno czytałam jedną z książek Christie. Tej akurat nie znam, ale również chętnie przeczytam :) Co do wyzwania... życzę powodzenia. Sama mam chyba z 13 książek tej autorki i wciąż wynajduję nowe, to w księgarni, to na blogach ;)

    OdpowiedzUsuń